Modulaire verkeerseilanden voor P+R parkeren NS

Gepubliceerd op: 25 maart 2023

 

 

Modulaire verkeerseilanden voor P+R parkeren NS

Geheel geautomatiseerd en veilig parkeren

Voor een project bij de NS (de Nederlandse spoorwegen) heeft Rimax met trots haar prefab modulaire verkeerseilanden van beton mogen leveren via onderaannemer en technisch installatiebedrijf Skidata Nederland. Het project dat voor Rimax begon in 2020 heeft uiteindelijk 2 jaar geduurd en zijn er in totaal zo'n 83 modulaire verkeerseilanden door ons geleverd in verschillende lengtes inclusief betonnen aanrijdbeveiliging. Zoals u op de foto kunt zien is de kleur geel van onze aanrijdbeveiliging perfect afgestemd op de kleur geel die door Skidata wordt toegepast op hun installaties. Hierdoor heeft de totale installatie een zeer moderne en strakke uitstraling gekregen en valt het ook nog eens goed op in het donker.

Het belangrijke doel van de toegangscontrole

De NS had bij haar stations door heel Nederland diverse soorten parkeerterreinen die dag en nacht toegankelijk waren voor iedereen. Hier wilde de NS een stokje voor steken ( ofwel een slagboom ) en haar parkeerterreinen alleen nog maar toegankelijk stellen voor de uiteindelijke treinreiziger. Doordat de parkeerterreinen steeds overvol raakte door niet treinreizigers kwam er een tekort aan parkeergelegenheden voor NS haar klanten. Hier is uiteindelijk dan gekozen voor de toegangscontolesystemen van Skidata met als fundament onze zeer strakke prefab modulaire verkeerseiland van beton.

Ons innovatieve product in detail

Zoals inmiddels al duidelijk is geworden, is dat onze verkeerseilanden zijn gemaakt van prefab beton. De verschillende elementen zoals het beginstuk, het eindstuk, het tussenstuk en het tussenstuk met mangat zijn allen voorzien van 3 inwendige kabelwachtbuizen. Zo kan na het leggen van een eiland wat in mum van tijd is gebeurd direct worden begonnen met het trekken van de bekabeling van en naar de diverse componenten. De modulaire verkeerseilanden kunnen op een verharde ondergrond van beton, asfalt of elementverharding verlijmd en verankerd worden, of geplaats tussen en opgesloten in de elementverharding zonder verlijming of verankering. Als de hoofdbekabeling inclusief eventuele extra bekabeling voor detectielussen is aangelegd kan daarna al gestart worden met het leggen van de beton elementen. Het leggen van een eiland van 5 meter kan in 2,5 tot 3 uur gerealiseerd worden en kan men vervolgens direct beginnen met het installeren van de elektrische installatie en het trekken van de bekabeling. Vaak is het geheel nog aan het einde van de werkdag compleet geïnstalleerd en in werking gesteld. Dit zorgt ervoor dat de uiteindelijk opdrachtgever, in dit geval de NS zo min mogelijk last heeft van oponthoud van langdurige werkzaamheden en haar klanten niet teleur hoefden te stellen.

Tot slot, Rimax is zeer trots op haar zeer effectieve en slimme product. Meer informatie of voor het aanvragen van een offerte kijkt u hier.

Met dank aan,

Skidata Nederland en de Nederlandse spoorwegen